dhclient, wpa_supplicant a vice SSID/statickych IP

Ondra Knezour knezour at weboutsourcing.cz
Thu Oct 2 23:05:30 CEST 2008

Dobry den vsem,

rad bych vedel, jestli ma nekdo reseni pro nasledujici situaci:

SW viz subjekt na FreeBSD 7.0 i386, sitova karta CM9 s chipsetem
Atheros, driver ath

Vsechny uvazovane bezdratove site jsou 802.11 a/b infrastructure se
sifrovanim WEP 128 bitu ASCII

Ve dvou sitich bezi DHCP server, notebook se pripoji k siti s SSID
znamem z wpa_supplicant.conf, asociuje se s pouzitim klice ze stejneho
souboru, dhclient ziska IP adresu a dalsi udaje, vse funguje.

Nyni prichazi reseny problem - mnoho desitek dalsích bezdratovych siti,
ktere se lisi tim, ze v nich nebezi DHCP server a je potreba priradit si
predem danou pevnou IP adresu a branu. Maska je a DNS server muze byt
vsude stejny.

V dhclient.conf je moznost nastavit fixed-address, ale jak jsem
pochopil, tak se jedna o jednu adresu. Ja potrebuju vyresit situaci, kdy
  probiha nasledujici rozhodovani:

- skenuj site v okoli
- pokud najdes zname SSID, asociuj se s pouzitim klice ze seznamu
(wpa_supplicant.conf)
- pokud zde bezi DHCP (zjisti se testem nebo radeji vyctem v seznamu,
jde jenom o dve konkretni site a v tech ostatnich muze byt cizi DHCP
server, ktery mi prideli blbou IP) ziskej z nej adresu
- pokud zde nebezi DHCP, pouzij podle vybraneho SSID nasledujici IP a branu

Za vsechny napady predem dekuji

--
S pozdravem

Ondra Knezour