NFS - tuning

Josef Hrabec hrabec at naxo.net
Tue Sep 30 10:07:04 CEST 2008

> No, jako prvni zacni kontrolou site, zda je vse opravdu tak jak ma byt
> (rychlosti na obou stranach
> stejne, duplexy, firewaly a t.d. [mluvim o strane karty a switche u obou
> pocitacu]). Pokud to NFS bezi standartne, tak jede na UDP
> a tim padem neni kdo by pripadne vylepsil mozne chyby na nizsi vrstve, coz
> pri nasledne nutnosti opakovat casti prenosu a pozitivni
> zpetne vazbe muze mit necekane konsekvence (ztrata rychlosti je v takovem
> pripade zcela zarucena).

> Rychlost by mela byt cca stejna nez u toho ftp a bude limitovana bud
> [...]

Oba, jak klient tak server jsou pripojeni primo do jednoho switche. Sitove
karty jsou intel, driver em0:

em0: flags=8843<UP,BROADCAST,RUNNING,SIMPLEX,MULTICAST> mtu 1500
        options=b<RXCSUM,TXCSUM,VLAN_MTU>
        inet 172.20.16.3 netmask 0xffffff80 broadcast 172.20.16.127
        ether 00:1b:21:00:49:8c
        media: Ethernet autoselect (1000baseTX <full-duplex>)
        status: active

Switch je osmi portovy SoHo model (tusim linksys). Po ftp protokolu to
chodi mezi temito dvema servery zhruba 300 Mbps, coz je jiz pak dale
limitovano rychlosti sbernice (a to je v mem pripade jiz strop).

Zkusim tedy misto udp pouzit tcp. Pro pripad, ze by ten switch delal "psi
kusy" a obcas nejaky udp paket neprenesl...

P.