freebsd a sun jbod 4200

David Pasek david.pasek at gmail.com
Tue Aug 26 21:43:06 CEST 2008

Ahoj,
jestli ti jde o JBOD, tak je to jen hloupa krabice s diskama (just a
bunch of disks) a jde o to, ze se to musi pripojit k PCI-e/PCI-X RAID
radici, ktery ma externi port.

Nekteri uz tusi, ze mam zkusenosti s produkty od jednoho znackoveho
vyrobce, ktery mne momentalne zamestnava a plati, a to je DELL. Proto
dam informace, ktere znam a mam sam overene, nebo vim ze je nekdo
overil. Ostatni vyrobci necht se pochlubi sami ;-)

S nekolika lidmi z tohoto listu jsme nedavno testovali SASove radice
DELL PERC 5i a DELL PERC 6i pod FreeBSD.

PERC 5i je obecne podporovan bez jakychkoliv problemu ve vsech
novejsich FreeBSD releasech (testovano v releseach 6.x/7.0).

<snip dmesg FreeBSD="6.3-RELEASE #0">
mfi0: <Dell PERC 5/i> mem 0xd80f0000-0xd80fffff,0xfc8c0000-0xfc8dffff
irq 78 at device 14.0 on pci2
mfi0: Megaraid SAS driver Ver 2.00
</snip dmesg>

PERC 6i je podporovan myslim az od FreeBSD 6.3. S tim ma vice
zkusenosti Ondra Pesta z firmy IDC, ktery je tady v maillistu taky a
testoval mnou zapujceny server s PERC 6i. Myslim, ze to potreboival
rozchodit pod FreeBSD 6.2. Kdyz bude potreba, tak se urcite rad podeli
o svoje zkusenosti. Ja jsem testoval PERC 6i pro FreeBSD 7.0 a tam to
bylo OK.

Jinak pro pripojeni JBODu je potreba u DELL produktu radic PERC 5e
nebo PERC 6e, coz znamena, ze ma dva externi SAS porty pro pripojeni
prave napr. SASove police PV MD 1000, ktera umi 15 SAS/SATA2 disku a
jde za ni retezit dalsi dve police, takze max kapacita na jenom SAS
kanalu je 45 disku. PERC 5e ma na sobe 512MB cache zalohovane
baterkou.

Jinak jak radic, tak police MD 1000 je vyrabena spolecnosti LSI a jsou
to uplne stejne produkty, jake pouziva SAN a IBM u svych SASovych
produktu ;-)

Myslim, ze na prvni odpoved to asi staci.

David.