Upgrade z i386 na AMD64

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Aug 25 08:40:57 CEST 2008

Jan Dusatko wrote:
> nezkousel nekdo z vas nahodou upgrade z i386 na AMD64 na jednom stroji?
> Zkousel jsem jak primo rebuildem pro jinou platformu, ted chci zkusit
> destruktivnejsi postup preinstalaci pres existujici i386. Mate s tim nekdo
> zkusenosti? Jakakoliv rada se hodi ;o))

	Rekl bych, ze te potkaji, jen mozna v trochu vetsi mire, stejne potize
jako pri major-verze upgradech - v urcite fazi preinstalace si prepises
binary/knihovny ktere jsou potreba na samotnou instalaci verzemi, ktere
na danem jadre nebudou schopny bezet - a v tim okamziku instalace s
chybou skonci. Otazka je, jak daleko bude - pokdu by "hranicni"
komponentou byla napriklad libc zutane ti system v dost podivnem stavu -
AMD64:libc, zbytek i386 - ten bude nefunkcni jak na aktualnim jadre tak
po restartu na jadre novem (pokud to uz budes mit nainstalovane).

	Podle me je jedina cesta - to, co je treba k instalaci (a co to je
musis zjistit sam) je treba mit v kopii vedle a pri instalaci pouzivat
binary z teto "zalozni" kopie - pak nebude vadit co se kde kdy v systemu
prepise. Zajistit ale, aby "make installworld" pouzival binary z kopie
mozna nebude az tak trivialni.

	Mozna nakonec uplne nejednodussi by bylo nainstalovat AMD64 do
podstromu (nikoliv do rootu) a teprve kdyz to budes mit zcela hotovo tak
poprehazet adresare "na sva mista" pomoci jednoducheho 'mv'. Ale i to si
budes muset vyzkouset, i to muze vyzadovat poradi nikoliv zcela libovolne.

> Provozujete nekdo Arecu na AMD64?

	Ja ne. Letmym nahlednutim do zdrojaku driveru se mi zda, ze je psany
dost dobre na to, aby fungoval i na AMD64, ale s praktickym pozorovanim
se ti bude muset ozvat nekdo jiny.