kontrola RDNS

vlasta at devnull.cz vlasta at devnull.cz
Tue Jul 22 11:49:14 CEST 2008

On Tue, 22 Jul 2008, Radek Tománek wrote:

> 85.132.151.241 Ted jsem mluvil s byvalym kolegou co to ma na starosti a pry
> s tim vcera cosi sachovali, tak je mozny, ze uz je to opraveny.
>
> rat

Ano, vypada to tak. Vetsinou ta kontrola probiha tak, ze se zjistuje
existence reverzniho zaznamu pro IP SMTP klienta (ten stroj, ktery se na
mailserver pouzivajici tuto kontrolu, pripojuje) a zaroven zda "jmeno" IP
adresy, ktere je takto zjisteno, existuje a preklada se v DNS zpet na tu
kontrolovanou IP adresu (konzistentni reverzni a dopredny zaznam).

Nevadi tomu situace, kdy existuji dalsi dopredne zaznamy, ktere "ukazuji"
na tu stejnou IP adresu.

Vlasta

P.S.: vetsinou ;)