PF ALTQ

Jan Dusatko jan at dusatko.org
Fri Jul 11 19:16:47 CEST 2008

Zdravim,
nehral jste si nekdo s hiearchickym ALTQ ? Klasicke deleni pasma jsem nasel
na teto strance: http://openbsd.org/faq/pf/queueing.html

a na
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/firewalls-pf.html

Popisy se zde venuji hlavne nasledujicim dvema zalezitostem:
Rizeni podle trid (Class based)
Rizeni podle priority (Priority based)
ktere jsou dobre popsane a lze s nimi delat docela dost velka psina.

Bohuzel, potrebuji vyresit problem ohledne hierarchickeho rizeni pasma s
definici priorit.

V kernelu je mozne nechat kompilovat vsechny komponenty pomoci:
options         ALTQ
options         ALTQ_CBQ        # Class Bases Queuing (CBQ)
options         ALTQ_RED        # Random Early Detection (RED)
options         ALTQ_RIO        # RED In/Out
options         ALTQ_HFSC       # Hierarchical Packet Scheduler (HFSC)
options         ALTQ_PRIQ       # Priority Queuing (PRIQ)
options         ALTQ_NOPCC      # Required for SMP build

Jedine informace o hierarchickem ALTQ jsem nalezl na strankach
http://www-2.cs.cmu.edu/~hzhang/HFSC/main.html

ale na rovinu musim rict, ze zde pro mne moc informaci neni. Uvitam rady od
kohokoliv, kdo se touto tematikou zaobiral. Priznavam, pf se mi pouziva lepe
nez ipfw nebo iptable a pripadne nasazeni dummynet.

Predem dekuji za odpoved

Honza