Firewall a IMs

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jun 25 14:38:02 CEST 2008

Peter Rosa wrote:
> dostal som za ulohu zablokovat vsetky Instant Messengers (IMs) - Google
> Talk, Miranda, ICQ, Skype, atd., ktore si uzivatelia vo firemnej sieti
> nainstalovali. V sieti mam IPFW firewall.

	Pod trestem propusteni z prace zakazat instalace neschvaleneho software
na firemni pocitace.

	Tohle je to, co opravdu potrebujete udelat. Jinak to bude nekonecny
zapas mezi spravcem a uzivateli. Jednak s kazdym novym programem,
jednak, nejde prece jen o IM - vzapeti ti tam zamestnanci budeou
instalovat vymenne systemy na hudbu a kdo vi co jeste. A jeste ti tam
pritom natahaji viry a/nebo trojske kone.

	Je potreba si ujasnit, kdo tu firmu ridi - zda vedeni nebo zamestnanci.

> Prosim, daju sa nejako zablokovat tieto programy na urovni firewalu,
> alebo je to podobne, ako s P2P programami?

	I kdyz vsechny ty programy (a to nemas zdaleka vsechny) zarazujes pod
spolecne oznaceni IM, ve skutecnosti se jedna o ruzne protokoly. Takze
pro kazdy budes muset hledat jine reseni.

	Samozrejme, ze muzes - ale skutecne efektivni reseni je v tomto pripade
opravdu administrativni a nikoliv technicke. To, ktere jsem zminil shora.

	Skutecne jsme nakonec propustili jen jednoho zamestnance, kteremu
nestacil zakaz a nasledne vazne varovani, ze to neni legrace. Pak uz byl
pokoj. I bez firewallu.