NS a FTP dve IP na jednom stroji

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Jun 19 21:08:16 CEST 2008

Dan Lukes wrote:

> 	No ano - ale funguje ti to pro adresu, ktera je na svem interface
> aliasem i ve chvili, kdy odchozi spojeni bezprostredne nesmeruje na
> gateway v te aliasove siti ?
>
> 	Jinymi slovy - na interface A je:
>
> 1.2.3.4/24 jako prvni
> 5.6.7.8/24 jako druhy
>
> Odchozi spojeni jde podle routovaci tabulky na 9.10.11.12 pres interface B
>
> V konfiguraku reknes, ze daemon ma pouzivat adresu 5.6.7.8
>
> Kdyz se ale podivam tcpdumpem, vidim, ze pouziva pro odesilane pakety
> src adresu 1.2.3.4
>
> Alespon na 6.3, ale mam dojem, ze i na 6.2 ...

> [...]

Uch, ja to tenkrat az tak moc nezkoumal a ted uz to nepouzivam. Tehdy to
bylo na stroji s FreeBSD 6.1 nebo 6.2 a ten mel jeden interface s adresami
1.2.3.1/24
1.2.3.2
1.2.3.3
1.2.3.4

A Postfix byl nastaven tak, aby pouzival pro prijem i odesilani 1.2.3.2
coz podle meho soudu fungovalo. Jelikoz puvodne poslouchal sice na
1.2.3.2, ale odchozi spojeni vychazelo z 1.2.3.1 a to zpusobovalo nekde
problem, kvuli kteremu jsem tenkrat tu konfiguraci upravoval tak, aby to
opravdu pouzilo 1.2.3.2. Problem uz pak nikdo nehlasil, ale tcpdumpem
jsem to nezkoumal.

Mirek