virtualni file system

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sat May 31 22:05:00 CEST 2008

jaroslav votruba wrote:

> vypadá to moc pěkně. Byl by jste mi ochotný v začátku sem tam něco
> osvětlit a s něčím pomoci? Až bych to zvládnul, rád bych o tom napsal
> nějaký návod na můj server.
> J.V.

Myslim, ze moje pomoc ani nebude potreba, ale jinak samozrejme poradim,
pokud budu sam vedet. Ja ZFS zatim vyzkousel jen dost okrajove - ja tu
zakladni praci, jako je mirror ze dvou disku, zpool, nad tim nejaky ten
oddil a pak jsem si pohral se snapshotama a zkousel jsem ZFS shodit
kopirovanim z UFS na ZFS (coz nekolik lidi hlasilo jako problematicke,
ale me to bez problemu ustalo nekolikahodinove periodicke kopirovani
/usr/ports)

Pro zacatek je dobre se podivat na:
http://wiki.freebsd.org/ZFS
zejmena pak nasledujici odkazy:
http://wiki.freebsd.org/ZFSQuickStartGuide
http://wiki.freebsd.org/ZFSTuningGuide

Co se tuningu tyce, pouzil jsem toto v /boot/loader.conf:
## ZFS tuning for FreeBSD 7.0-RELEASE amd64 GENERIC
vm.kmem_size="1024M"
vm.kmem_size_max="1024M"
vfs.zfs.prefetch_disable="1"
kern.maxvnodes="400000"
## ^^^ recommended for 2GB systems
## check vfs.numvnodes durring production to see where it stabilizes
vfs.zfs.zil_disable="1"

(a nezapomenout zfs_enable="YES" v /etc/rc.conf)

Mirek