ifpw check-state a mnoho tcp wait

michal_sjx michal_sjx at seznam.cz
Thu May 29 09:55:23 CEST 2008

Zdravim,

tak po roce se vracim k tomuto problemu. Od te doby je zmena FreeBSD z
5.4 na 7.0. Zkusil jsem zapnout keepalive v ipfw. Duvod byl ten, ze
napriklad imap obcas ztratil spojeni.

Po zapnuti keepalive ve ipfw se situace vratila do stavu kdy pomer
EST:WAIT je desive snizoval. Zaroven se i zvedala hodnota dynamickych
pravidel v ipfw. Bylo jich tam priblizne $pocet_EST+$pocet_WAIT, coz
zacalo sahat na prednastaveny strop 4096.

Takze jsem zkusil neco jineho. Keepalive v ipfw nechat zaple a zvednout
toleranci cekani na FIN z 1sec na 2sec. Zatim to vypada mnohem lepe.

#sysctl net.inet.ip.fw
net.inet.ip.fw.dyn_keepalive: 1
net.inet.ip.fw.dyn_short_lifetime: 5
net.inet.ip.fw.dyn_udp_lifetime: 10