Vypinani disku a jejich zivotnost

Matysek maty at piskotek.cz
Mon May 5 12:02:37 CEST 2008

Obr Pavel píše v po 05. 05. 2008 v 10:48 +0200:
> Kdyz se tu pred chvilkou resila zivotnost disku, rad bych se zeptal na toto:
>
> Mam takovy maly "zalohovaci server" s dvemi 450 GB SATA disky v
> softwarovém raidu (gmirror). Ten server ma pasivne chlazeny procesor a
> vlastne vetsinou nic nedela. Zalohuje data stanic kolem obeda
> (inkrementalni zaloha) a pak v pondeli kolem 19:00 delá full zalohy.
> Vecer od 22:00 do 3:00 kazdy den se na nej zalohuji dva servery, sobota
> full zaloha a ostani dny inkrementalni zaloha. Zalohovaci software je
> bacula - to vsak s otazkou nesouvisi....
> [...]

Zdravim.

   Pouzivam zalohovani podobne, ale vypinani disku nejsem naklonen,
protoze ve vetsine pripadu odesel disk prave diky on/off, respektive
behem startovani. Teplotni soky tomu take nepridaji a laptopove disky to
nejsou, teda ne ze by a tom byli nejak extra lepe.

   Na CDR - http://www.cdr.cz/a/20639/ byl v unoru tento zajimavy
clanecek, ale popravde receno u nas odchazeji disky vetsinou kolem 2
roku, tesne pred/po zaruce. Nevim cim to, treba jen smula, ale obvykle
dochazi v teto fazi zivotnosti.

   Na FreeBSD vicemene zacinam, ale nemyslim si, ze byste nasel nejaky
markatni rozdil mezi Linux (provozoval jsem jen Slackware), pripadne i v
praci Win2000/2003.

   Moje praxe je takova, ze pokud nemusim, tak jej nevypinam a
zalohovaci system nechavam aktivni stale. Odber tam neni veliky, kdyz
vezmu co si sezerou servery/desktopy/workstation. Nejsou-li velke
teploty, nebo neni-li tendence usetrit (ta spotreba je dost nizka),
nechal bych jej bezet.

Matysek