Hlaska v auth.log: POSSIBLE BREAKIN ATTEMPT!

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Apr 27 11:25:09 CEST 2008

Kaminar wrote:

> Jeste jsem zkusil:
> $ nslookup ADRESA
>
> ** server can't find ns3.sten.cz: NXDOMAIN
>
> Takze, neporadek je u poskytovatele?

	Ano, ale nejspis u tveho. Prinejmensim taky u tveho. Predpokladam, ze
ns3.sten.cz neni ADRESA na kterou jsi se ptal. Takze je, zrejme, bordel
uz v DNS zaznamech pro adresy nameserveru, ktere pouzivas.

	Ano, pravdepodobne je bordel i v zaznamech pro tu adresu, kterou vidis
v zaznamech.

	Nejaky vesnicky poskytovatel, co podnika v oboru, kteremu moc nerozumi
? No, snad je alespon laciny ...

	Na tyhle veci se ale snad nemusis ptat tady v konferenci - to si
zjistis vhodne mirenymi dotazy do DNS sam. Jen doporucuju misto
nslookupu pouzivat "dig" - nebo i "host" vetsinou staci. Nslookup celkem
nevyzadane resi behem dotazu i zaznamy pro nameservery a p[okud ty
nejsou v poradku, tak odpoved, ktera se po nem zada proste neposkytne a
misto toho blaboli o nameserverech, ktere funguji a na jkejichz zaznamy
se ho nikdo neptal.