FreeBSD na Dell PowerEdge 1955 .. ?

David Pasek david.pasek at gmail.com
Sat Apr 26 22:32:37 CEST 2008

Ahoj,
osobne jsem na PE 1955 FreeBSD nikdy neprovozoval, ale vse by melo byt
hardwarove podporovane. Nicmene je potreba si uvedomit, ze v PE1955 je
diskovy radic SAS 5i/R, ktery nema zadnou cache, takze od nej neni
mozne ocekavat zadny super diskovy vykon. Interni disky v blade
serveru jsou stejne vetsinou urceny pro OS a data byvaji na nejakem
externim diskovem ulozisti. Kazdopadne by SAS 5i/R mel byt podporovan,
jelikoz je to v principu nize uvedeny LSI radic pouzity DELLem jako
OEM komponenta.

<snip from=" http://www.freebsd.org/releases/6.3R/hardware-i386.html#DISK ">
The mfi(4) driver supports the following hardware:
    * LSI MegaRAID SAS 8408E
</snip>

V nekterych diskuznich forech jsem zaznamenal pouziti FreeBSD na tomto
bladovem serveru. Zaroven jsem zaznamenal i nejake problemy s uvedenym
diskovym radicem, ale byly tam i nejake patche, takze by to snad v
aktualnich releasech mohlo byt poreseno. Ja osobne preferuju diskovy
radic PERC 5i, ktery ma cache a funguje pod FreeBSD dost v pohode, ale
ten se nedodava jako daughter card do blade serveru PE1955.

Dlouhodobou zkusenosti z realneho provozu FreeBSd na PE1955 nemuzu
slouzit. Ani neznam tady v Cechach zadneho zakaznika, ktery by FreeBSD
na tomto serveru provozoval. Znam zakazniky, kteri bezproblemove
provozuji FreeBSD na klasickych rackovych serverech PE.

Jinak uvedeny hardware PE1955 v blade chassis mam k dispozici a muzu
na nem v pripade zajmu FreeBSD nainstalovat, pripadne ti jej i
poskytnout ke kratkodobemu testovani u nas v DELL labu.

David.