dotaz ohledne postfix a DNS

Zdeněk Kolařík zkolarik at miastudio.cz
Mon Apr 21 16:27:23 CEST 2008

Jan Stary napsal(a):

> Wass heisst "skutecny nazev"? S uplne stejnym argumentem je
> jiny jeho jeho "skutecny nazev" napriklad tento:
> www.oksystem.cz.	3355	IN	A	193.222.130.1
>
> Neboli oba tyto "skutecne nazvy" (whatever that means)
> jsou rovnocene. (Ktery z nich je tedy skutecny?)

OK, beru.
Vidis ale, ze pro postfix moc skutecny nebyl...

> To je presne to, co rikam: do /etc/hosts sis vymyslel jmena
> cizich serveru.

OUHA! Zapomnel jsem zduraznit, ze tohle byl "ne uplne cisty hack", ktery
mi kdosi poradil, kdyz jsem si povzdechnul
nad temito problemy, a ktery jsem zcela opustil, jakmile jsem prestal
kontrolovat reverzni zaznamy v DNS pro prijimani mailu.
Nic takoveho dnes nepouzivam!
Ale pokud jsem se staral o jediny mailserver pro jednu mensi firmu se
stalou klientelou, dalo se to
docasne pouzit. I puvodnimu tazateli jsem to neprezentoval jako
vseobecne spravne reseni, ale
"Pokud je tezke to s nimi resit, jednoducha pomoc (u jednoho nebo
nekolika takovych pripadu) je.."
Myslim, ze se u me tehdy celkem jednalo o nejakych 15 - 20 zaznamu, vic ne.
Na odesilani to nemelo zadny vliv, protoze ty nazvy byly jine nez
oficialni MX.
Nicmene "cinim pokani" a uz nikdy to nikomu radit nebudu! Omlouvam se
timto i puvodnimu tazateli!
Asi mi "lip slusi" v tehle konferenci spise mlcet nez mluvit. Beru si to
k srdci!
> Nicmene to, ze prijimas mail i ze serveru s rozbitym DNS, ma pro
> spammery jistou atraktivitu, napriklad.

Neni to tak - viz vyse.
Pouzivam uplne bezne techniky proti spamu jako Vy vsichni. Takze vite,
ze co se dostane
az do schranky, je zcela zanedbatelne. Za cely tyden pocet "opravdu doslych"
spamu v ramci seleho serveru je po vetsinu dni nula. Zakaznici jsou
spokojeni a ja s nimi
neresim problemy s nedorucenim. Kdyby to casem prestalo dostacovat (a to
klidne muze byt zitra),
musim znovu zvazit zapnuti tohoto testu. Zatim ho mam v zaloze...
Kdo me zna osobne, vi, ze jsem maximalne zodpovedny clovek se vsemi z toho
vyplyvajicimi nevyhodami.

Tohle se mi libi, tak to pouziju taky:

           Your mileage may vary.

A uz drzim hubu. :-) :-)