seriove porty --> smerujeme k OT

Jindra Fucik fulda at seznam.cz
Thu Apr 17 13:36:21 CEST 2008

----- Original Message -----

> Priznam, ze nevim, co je zac LPC,

Tady je jedna wiki rada nadevse: LPC = Low Pin Count = modernizace zastarale
sbernice ISA ktera potrebovala mnoho vyhodnocovanych vodicu pro
data/adresu/status a tim se prodrazovala vyroba soucastek. LPC pouziva 7
zakladnich vodicu, na kterych provozuje seriovo/paralelni prenos. viz:
http://en.wikipedia.org/wiki/Low_Pin_Count

> ale pred casem jsem na netu take
> patral po moznosti rozsirit pocet seriovych portu a narazil jsem na
> tuhle firmu, ktera dela treba i osmiportove karty do PCI / PCI-e
> http://www.moxa.com/product/Multiport_Serial_Boards.htm
> Nekde jsem k tomu na webu tehdy nasel i ovladace pro FreeBSD (i kdyz mam
> pocit, ze jen pro verzi 4.x nebo 5.x, ted nevim presne, ale kdyby byl
> zajem, muzu to dohledat, urcite jsem si to ulozil)

Ano, tvoje uvahy jsou spravne, pokud se nachazis v oblasti velkych pocitacu.
Driver hledat nemusis, od 4.x je defaultne, da se pouzit bud ovladac sio(4)
a prislusne nastaveni flag parametru a nebo kombinace puc(4) a uart(4),
ktera je pro tyto karty delana.

ja jsem sahnul k LPC protoze pouzivam mainboard formatu ITX a ve vsech
dostupnych PCI (jedna) mam frame graber.
Tady je napriklad neco jako dokumentace k LPC karte:
 http://www.via.com.tw/servlet/downloadSvl?motherboard_id=473&download_file_id=2023> Co jsem take pred casem cetl v mailinglistu stable@, tak nekdo zminoval> i rozsirujici porty pres USB, ale to nevim, jak s tim pak system> zachazi, jestli je to pro tyto ucely pouzitelne (konvertory z USB na COM).USB na serial funguji docela dobre. Trochu se chce podivat na to, jakepouzivaji cipove sady.Pokud te to zajima, tak FreeBSD pracuje dobre s cipama Prolific, Ftdi,Arkmicro Technologies, Belkin F5U103, BWCT, Palm a DDI(ty co stoji pod 200,- jsou prolific a fungujou jako vino)na co se pripravit pri jejich nakupu/pouzivani:- vsechny podporujou bezne prenosove rychlosti 300bps - 115200bps- vetsina z nich se kloni k pouzivani vyzsich prenosovych rychlosti3,4mbps - tim padem nedokazou nastavit delitele na malou rychlost (pod 300)- vetsina z nich ma system bufferovani a ponekud delsi vyhodnocovaciretezec - to se u serioveho terminalu nepozna, ale pro serizovani casu prezntp se to nehodi- ve!
 tsina ma dost velke potize s provozovanim "doplnkovych, paralelnich"vstupu/vystupu - to se u terminalu nebo modemu nepozna, ale napriklad proprovozovani device pps se to nehodi, casto s nima zlobi treba dratove gpsky- vetsinou maji dost slabe budice na vystupu, takze se jim nedari dodrzovatmaximalni delku dratu (ale 5m seriovej kabel je nerozhodi)- ve FreeBSD se na ne nevztahuje /etc/rc.d/serial a ani flag 0x10 a/etc/ttys, takze si musis trochu natunit usbd.- ve FreeBSD maji trochu nestastne vyresene fronty, takze kdyz se dvapokouseji cist stejne zarizeni, tak pro druheho je trochu jine chovani nez uklasickeho portu 16550A (tim jsem chtel naznacit, ze druhej vetsinouzhavaruje na necekanou device chybu)a to je asi vsechno, na co jsem zatim narazilJindra