seriove porty

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Apr 17 11:58:48 CEST 2008

Jindra Fucik wrote:
> Podle systemu prichazi preruseni
> IRQ9 - to odpovida i moji dokumentaci. nicmene proc si system mysli, ze na
> irq9 sedi zarizeni acpi0 a ne pozadovane sio3 ????

> wifi# vmstat -i
> interrupt                          total       rate
> irq9: acpi0                     67363653      47573
> wifi# grep sio.3 /boot/device.hints
> hint.sio.3.at="isa"
> #hint.sio.3.disabled="1"
> hint.sio.3.port="0x2E8"
> hint.sio.3.irq="9"
>
> wifi# dmesg | grep sio3
> sio3: configured irq 9 not in bitmap of probed irqs 0
> [...]

	Na jednom preruseni muze sedet zarizeni vic, takze otazka proc tohle
misto tamtoho neni uplne rozumna. Spravna otazka je, proc sio3 neni na
irq9.

	Ja si ale na rozdil od tebe nemyslim, ze si system mysli, ze sio3 na
irq 9 je. Ja vidim, ze tenhle udaj je uvedeny v konfiguracnim souboru
(device.hints), tudiz si to asi myslis ty, ale jak z dmesg plyne,
systemu se ale vubec nepodarilo testem kladne tvuj predpoklad potvrdit.
System nevi, kde sio3 je, ale testem overil, ze irq 9 to podle nej neni.
Zkus si zacit myslet nejake jine cislo ;-)

> Proto me napadlo, ze by
> mohlo existovat "pseudo device" ktere by se venovalo konfiguraci ISA/LPC
> zarizeni pred tim, nez se zacnou pouzivat. Vzhledem k tomu, ze existuji asi
> tri vyrobci, tak neni tak tezke postihnout vsechny. Otazka zni - jestli
> takove zarizeni jiz neexistuje? A pokud ne, tak jsou tu dve podotazky:
> Zajima to nekoho?

	To snad ale ani neni potreba, ne ? LPC je z teto urovne nahlizeno ISA.
A jestli se nepletu, tak vcetne fungujiciho PNP. Nikdy jsem nemel LPC
seriaky, ale ty poctive ISAove se obvykle daly nastavit bud' napevno,
nebo se nastavilo, ze maji pouzivat PNP. Tedy, samozrejme jen ty, ktere
vubec PNP umely.

	Mas duvod se domnivat, ze tady to neni taky tak ? Jenze mas kartu
nastavenou napevno, a tak na zadne PNP nehrajeme ?

> Neni tu nekdo, kdo uz psal device driver do kernelu?

	Jo. Nehledej v tom zadnou velkou magii. Ale potrebujes specifikace tech
zarizeni (a tim nemyslim ty tri udaje, ktere s episou na fakturach, ale
specifikaci - tedy jak presne se na to zarizeni musi mluvit, kdyz chces
udelat to ci ono).