seriove porty

Jindra Fucik fulda at seznam.cz
Thu Apr 17 11:24:29 CEST 2008

Ahoj vespolek,

resil jsem nedostatek seriovych portu ve svem pocitaci. A zjistil, ze je
celkem jednoduche si poridit 4 port karticku co se pripojuje do LPC. To je
dobra zprava pro zacatek.

A ted to slozitejsi.

karticka ma nejake defaultni nastaveni (port/irq). Bohuzel dokumentace neni
uplne presna, takze zrovna IRQ neodpovidaji. Proto resim dve otazky:

1) da se nejak na FreeBSD zjistit zbloudile IRQ? Predstavuju si, ze do portu
pripojim zarizeni, ktere bude porad neco posilat a tim padem bude port
generovat IRQ - pochopitelne jine, nez system ocekava. Nicmene predpokladam,
ze system ma prehled o vsech irq a tim padem musi vedet, na ktere nema
handler. Otazka zni, jestli se daji nejak zjistit? Nebo jich musim udelat
opravdu hodne a sledovat je v "systat -v"???

2) vetsina techto zarizeni se da pomerne slusne konfigurovat. nektere
konfigurace umoznuje cmos setup, ale ten napriklad odmita konfigurovat
pridavne karty a navic pro seriove porty uznava jen 4 konfigurace. (ja mam
toho casu 5 portu - jeden na desce a 4 na karticce). Proto me napadlo, ze by
mohlo existovat "pseudo device" ktere by se venovalo konfiguraci ISA/LPC
zarizeni pred tim, nez se zacnou pouzivat. Vzhledem k tomu, ze existuji asi
tri vyrobci, tak neni tak tezke postihnout vsechny. Otazka zni - jestli
takove zarizeni jiz neexistuje? A pokud ne, tak jsou tu dve podotazky:
Zajima to nekoho? a Neni tu nekdo, kdo uz psal device driver do kernelu?

Jindra