Zkusenosti s HW VPN servery

Radomír Tománek rtomanek at epark.cz
Wed Apr 16 11:38:29 CEST 2008

Ahoj,

Omlouvám se za mírné OT, ale zajímalo by mě, jaké máte osobní zkušenosti s
konkrétními typy HW VPN serverů.
Potřebuji vytvořit malou VPN síť a (jeden server a 4-5 klientů) a je to tak
malé, že postavení samostatných serverů na každou pobočku je podle mě
zbytečné.
Rád bych použil některý z malých HW VPN routerů (mám v merku ASUS SL200 na
každou pobočku a SL1200 jako server do centrály). Pokud máte zkušenosti s
jiným HW, rád si poslechnu názory.
Jde mi především o jednoduchost na konfiguraci, spolehlivost (obnovení
tunelu např po výpadku napájení apod.) a kompatibilitu se SW klienty (např
podpora PPTP, L2TP z Win, případně existence vlastního klienta.)

Díky za info

RaT