rozliseni svetove konektivity

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Apr 13 16:01:04 CEST 2008

Milan Cizek napsal/wrote, On 04/13/08 14:51:
> premyslim nad jednou veci a to, jestli by se dalo nejak jednoduse rozlisit
> traffic mezi tuzemskou a svetovou konektivitou, a to nejlepe count pravidlem
> v ipfw. Neresil jste nekdo neco takoveho? Napadlo me vytvorit tabulku a do
> ni naladovat subnety odpovidajici CR (BGP prefixy?) - urcite mensi tabulka

	S BGP prefixama to nebude tak jednoduche. U nadnarodnich spolecnosti je
casto AS mene nez zemi ve kterych spolecnost pusobi a tak by se ti
snadno stane, ze cast adres bude tuzemska a cast cizi.

	A muze se to tykat dokonce i nizsich urovni, tam, kde uz zadne AS roli
nehraje - zahranicni automobilka ma u nas pobocku a mezi nimi natazenou
vlastni linku. Podle vseho, co o tech adresach muzes najit, jsou cizi.
Ve skutecnosti ale pocitac s takovou adresou stoji tady.

	Muzes to samozrejme pominout jako zanedbatelen nepresnosti - ja tim ale
chtel ukazat, ze otazka "narodnosti" IP je vec slozita.

	Zalezi proc vlastne potrebujes komunikaci takhle delit - podle toho
bude teprve mozne rozhodnout, zda ta-ktera metoda urcovani narodnosti IP
je pro dany ucel dostatecne presna.

	Me napada duvod jediny - ten, kdo vam prodava pripojeni ma pro tyhle
dve kategorie odlisne podminky a ty je chces promitnout nekam niz. Tak
to nepotrebus vedet, ktera IP je zahranicni, ale kterou za zahranicni
povazuje vas dodavatel - takze nejlepsi je, kdyz ti seznam doda on -
tentyz, ktery pro klasifikaci pouziva on ...

> je, jak by takova tabulka byla velika
> a jaky by mela vliv na zpomaleni
> pruchodu pravide pri trafficu rekneme 100Mbps...

	Presna cisla nemam, ale sit s takovym tokem a firewallem ano. Docela
dost jsme si s firewallem vyhrali, 80% paketu vyridi prvnich deset
pravidel - protoze tricet pravidel uz prinaselo pozorovatelne zmeny v
chovani - vetsi latenci, nizsi pruchodnost. I kdyz jen mirne.

	Ty to sice vyresis jednim pravidlem, za pouziti "table", ale ten bude
trvat trochu dele, nez "normalni" pravidlo - pocitej na kazde
zdvojnasobeni poctu prefixu jedno pravidlo standardni delky - takze 128
prefixu odpovida asi tak osmi pravidlum normalnim.

	Kolik bude tech prefixu si neodvazuju odhadovat (a hodne to zalezi jak
nepresne ty udaje nakonec sneses).

	Abych rekl pravdu, jak bych se na to vykaslal, pokud to nema opravdu
vazny duvod ...