jak nastavit sifrovane overovani smtp?

Ciernik Tomas tomas at ciernik.sk
Thu Apr 10 00:52:04 CEST 2008

Ano, je to tak

> V tech SSL, TLS a SASLech uz mam celkem gulas a uz ani poradne nevim co je
> co, nejsem si tim jisty, ale tusim ze problem bude asi v tom, ze ja jsem
> to TLS rozchodil asi jenom v dovecotu a ne v postfixu kde mam, co se tyce
> sifrovani, jenom tohle:
>
> postfix/main.cf
> smtpd_sasl_type = dovecot
> smtpd_sasl_path = private/auth

do main.cf treba pridat

smtpd_tls_security_level = may # ponuka, ale nevyzaduje tls
smtpd_tls_key_file = /cesta_ku_klucu/key.pem # ten isty subor ako pouziva
dovecot
smtpd_tls_cert_file = /cesta_k_certifikatu/crt.pem # detto
tls_random_source = dev:/dev/urandom # zdroj nahodnych dat

este poznamka - tato konfiguracia predpoklada postfix vo verzii > 2.3

> takze tusim ze problem je v tom, ze to TLS (nebo sasl ja uz nevim) funguje
> jen v dovecotu, ktery se stara o imap a pop3 ale neobsluhuje uz smtp pro
> odesilani posty je to tak?
Ano - za odosielanie posty je zodpovedny postfix, dovecot s tym nema nic
spolocne.