HW SATA RAID-5 radic

Gabriel gabriel at maxpark.cz
Sun Apr 6 21:34:31 CEST 2008

Zdravim vospolok,

Vzhladom na poslednu diskusiu vedenu v oktobri (rijen) minuleho roku sme
sa s kolegami konecne dostali do stadia, kedy uvazujeme o kupe HW RAID-5
radica.

Kedze sa nam do ruk dostalo IBM Netfinity 6000R ktore zjavne obsahuje
PCI-X 64bit/66MHz sloty, tak najst do toho nejaku rozumnu kartu by
nemusel byt problem, cenovo to mozno bude zlozitejsie.

Zatial co som tak prebruzdal prazske e-shopy, nasiel som tychto adeptov:

- ADAPTEC AAR-2420SA, 4-kanálový SATA II RAID (0, 1, 10, 5, JBOD) NCQ
řadič, PCI-X 64-bit/133MHz, 128MB cache, bulk
(http://radice.alza.cz/4-kanalovy-sata-raid-radic-pro-pci-x-adaptec-aar-2420sa-d64997.htm)

- PROMISE FastTrak TX4310 SATA-300 RAID 0, 1, 5, 10, JBOD, 4HDD, PCI
(http://promise.mironet.cz/promise-fasttrak-tx4310-sata300-raid-01510jbod4hdd+dp82270/)

Dany server bude sluzit na webhosting, maily, databaze, ftp, pravidelne
zalohovany na externy dataserver, ale samozrejme ze data su dolezite,
takze spolahlivost, rychlost a stabilita radica pozadovana.

Ak by mal niekto iny navrh na dany radic a vedel by aj, kde ho zohnat,
necham si samozrejme poradit.

Vopred dakujem za konstruktivne rady a pripomienky.

Gabriel