casty kernel panic pri rebootu

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sat Apr 5 22:39:11 CEST 2008

Dotaz prevazne na odvaznejsi uzivatele, co se neboji provozu FreeBSD 7.0
Pri rebootu se mi velmi casto stava, ze se stroj nerebootne, ale misto
toho vytuhne s kernel panicem:

------------------
Syncing disks, vnodes remaining...7 3 3 0 0 done
All buffers synced.
Uptime: 2m45s
GEOM_JOURNAL: Shutting down geom gjournal 3516405891.
GEOM_MIRROR: Device gm0: provider mirror/gm0 destroyed.
GEOM_MIRROR: Device gm0 destroyed.
GEOM_JOURNAL: Lost provider mirror/gm0s2d.
Rebooting...
cpu_reset: Stoping other CPUs
spin lock 0xc0bdca00 (sched lock) held by 0xc5122c60 (tid 100001) too long
panic: spin lock held too long
cpuid = 0
------------------

Stava se mi to az podezrele casto - jelikoz je to na serverech, tak tam
tech rebootu zatim nebylo moc, ale timhle panicem to skoncilo uz aspon 5
za posledni dva mesice. Stalo se to jak se 7.0-RC1, tak i 7.0-RELEASE a
na ruznych strojich.
Vzdy se jednalo o SMP, ale nekdy to bylo na Sun Fire x2100 s dual core
Opteronem (tam me to az tak nerozhodi, jelikoz se na ten server dostanu
i pres eLOM - vzdaleny management). Stalo se mi to vsak i na IBM x336,
kde vzdaleny management nemam a tak jsem si musel udelat vylet do
serverovny a stroj restartovat.

Reboot byl nekdy volan prikazem `reboot`, jindy `shutdown -r now`.

Stava se vam to taky nekomu, nebo na tohle mam stesti jenom ja? Pripadne
nevite nekdo o tom, ze by tohle bylo reportovano jako nejaky znamy
problem, ktery uz je treba ve STABLE opraven?

Mirek