Re: Vypalovani - pokracovani

Kaminar Kaminar at seznam.cz
Sat Apr 5 17:25:32 CEST 2008

> 	Zajimavejsi bylo podivat se na LEDky te vypalovacky. Nevim jaks dlouho
> cekal, ale treba proste nemela hotovo.

LEDka svitila a neblikala. Mechanika je pomerne ticha, takze podle zvuku
se tezko neco pozna. Nicmene burncd zustal viset.

> 	Na smazanem pochopitelne. Tam zadna TOC zapsana neni tak ji nejde cist.

Pochopitelne, ze CD nebylo prazdne. Byly na nem zapsana korektni data.
Ta data byla zapsana pod Win Nerem a jsou bez problemu citelna i pod FreeBSD.

> 	Na takove otazky se pohybujeme prilis vysoko. Neni jasne zda pouzity
> frontend opravdu dobre ukazuje v jake fazi se vypalovani nachazi
> doopravdy. Naqkonci se vyprazdnuje cache v zavislosti an rezimu zapisuje
> lead-out. To nejakou dobu trva, i kdyz sest minut je pomerne dlouho.

Paleni jsem tentokrat provadel primo pomoci "growisofs" z prikazove radky.
A growisofs se pozastavi take u hlasky "flushing cache". Nicmene jsem
zapomenl pripsat jednu dulezitou vec. Kdyz jsem totez zkousel vypalit
na jinem pocitaci pod Win s Nerem, tak ten ukazoval, ze provadi zapis "Lead-out"
(nevim jak se tomu rika v cestine). A zapis lead-out pri 2x rychlosti trval prave tu dobu,
po kterou hlasi growisofs vyprazdnovani cache. Takze bych usuzoval, ze mozna
nejde o vyprazdnovani cache, ale o vypaleni lead-out. Vyprazdneni mohlo probehnout
velmi rychle. Ovsem zase je mi divne, ze pri DAO by nejprve vyprazdnoval cache
a pak palil lead-out.

> 	Tohle je potreba zkoumat na urovni konkretnich ATAPI prikazu - pak by
> se videlo, zda je problem v mechanice, OS ci pouzitem frontendu.

> 	Prvni napad je, ze medium neni pro tuto rychlost vhodne a FreeBSD neni
> tak agresivni jako Windows pri prosazovani uzivatelovych nevhodnych
> pranich ...

Nekde jsem uz narazil na to, ze Win jsou agresivni a provadi pri vypalovani pekne
prasarnicky. Muze to tak byt.
Nicmene podle diskuze, kterou jsem poslal v emailu "Vypalovani - pokracovani (doplnek)"
by to mohlo vypadat na problem konkretni mechaniky. Na tom pocitaci mam
jen FreeBSD a tak nejde vyzkouset, co by to delalo pod jinym OS.

Karel