jak odebrat uzivatele ze skupiny pres sambu

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Fri Mar 28 14:19:17 CET 2008

Dan Lukes wrote:

> pw groupmod, option -m

diky za nakopnuti, pw jsem nikdy nepouzival, tak jsem se v tom manualu
vcera moc nezorientoval a tuhle moznost prehlednul

> To se mi jevi (jen o malinko) slozitejsi, ja bych vytahnul z /etc/group
> seznam dane skupiny, odstranil z ni uzivatele (oboji jednim volanim sed)
> a vysledny seznam pouzit v pw groupmod, option -M
>
> Jen chce ty dve akce (nasceni, vraceni) uzamknout (prikaz lock)
>
> Takze to cele vidim na vlastni script, asi tri radkovy.

Te nutnosti vlastniho scriptu jsem se "obaval", nicmene neni to
neprekonatelna slozitost. ;) Tim lockem je mysleno pw lock, nebo neco
jineho? Mel jsem za to, ze pw lock pouze znemozni prihlaseni na ucet,
coz neznamena, ze se mezi tim nemuze zmenit seznam clenu skupiny, kterou
prave edituji, ne?

> 	To nevim co je.

Je to nejaky debugovaci shell script. Na FreeBSD neni pritomen, ale je
soucasti distribuce src samby - patrne vsak jen pro linux:
./work/samba-3.0.28/packaging/Debian/debian-woody/panic-action
Jelikoz se tam pracuje i s /proc/, tak to pro me asi nebude nic pro
trivialni prepsani a vynecham tuhle polozku z konfigurace.

Mirek