OT: Re: virtualni web a https

Jozef Babjak jozef.babjak at gmail.com
Fri Mar 28 09:58:18 CET 2008

RTFM:

SSL: http://httpd.apache.org/docs/2.2/ssl/
Virtual Hosting: http://httpd.apache.org/docs/2.2/vhosts/

>  Takze ten se obvykle nedela jako virtualni, ale jako "hlavni".

  ^-- Good practice je konfigurovat KAZDY server v apaci ako
virtualny, a to aj v pripade, ze je len jeden jediny. Ono totiz na
"virtual hoste" v apaci nie je nic virtualneho, co by ho odlisovalo od
"hlavneho". Ulahci to situaciu v momente, kedy je treba pridat druhy
"virtualny" host.

Apache HTTP server je *velmi* dobre zdokumentovany: http://httpd.apache.org/

Vela requestov vo forach by nebolo nikdy polozenych, keby sa Apache
distribuoval bez defaultneho konfiguraku. Kto by ho chcel nastartovat,
musel by do tej dokumentacie pozriet a do konfiguraku aspon nieco
napisat. Ja osobne kazdu novu serioznu/produkcnu konfiguraciu apaca
zacinam asi takto:

rm httpd.conf
touch httpd.conf
vim httpd.conf

Pre rypalov: viem, ten touch je zbytocny, ale ja mam psychicke zabrany
editovat neexistujuci subor. :-)

J.