Problem s BGP - zebra

Bc. Radek Krejca radek at ceskedomeny.cz
Fri Mar 14 16:26:00 CET 2008

Dobry den,

  omlouvam se za zdanlive OT, ale ono to souvisi s FreeBSD, takze to
  sem snad trochu patri. Pote, co jsem vyresil ztratovost i diky
  radam zde, mam dalsi problem.

  Jelikoz o tom nevim nic, nechal jsem si nakonfigurovat BGP na
  programu Zebra. Problem je, ze pokud Zebru spustim, tak mi klesne
  traffic cca o 15-20 % a objevi se chybovost cca 10 - 15 % na icmp
  ping (i ostatni, stranky se obcas nenactou, neresolvuje dns, atd.).

  Podotykam, ze o tom opravdu nic nevim, ale potrebuji to vyresit, a
  na linuxu pry stejna konfigurace chodi bez problemu. Je tu ovsem
  jedna odlisnost, v tuto chvili realizujeme routing jak pomoci
  Zebry, tak i pres staticke routy (do vnitrni site a jeste mame
  puvodni rozsahy). Cetl jsem nazor, ze to muze delat problemy. Dale
  mam jeste v rc.conf stale defaultni routu, nemohu ji vyhodit, kdyz
  nevim, zda mi bude Zebra fungovat po jejim vyhozeni.

  Procesor neni prakticky vytizen, pouzivam polling, kdyz se divam
  pres top a pres systat, nedela po vetsinu casu nic, idle je 100 %.

  zebra.conf:
hostname Router
password xxxxx
enable password xxxxx
interface lo0
interface bge0
ip route 0.0.0.0/0 xxx.xxx.xxx.xxx
ip route xxx.xxx.xxx.xxx/xx lo0
line vty
access-class login
exec-timeout 60 0

  bgpd.conf
hostname Router
password xxxxxx
service advanced-vty
router bgp xxxxx
bgp router-id xxx.xxx.xxx.xxx
neighbor xxx.xxx.xxx.xxx remote-as xxxx
neighbor xxx.xxx.xxx.xxx description Description
neighbor xxx.xxx.xxx.xxx update-source  xxx.xxx.xxx.xxx

 address-family ipv4
 redistribute static
 neighbor xxx.xxx.xxx.xxx activate
 neighbor xxx.xxx.xxx.xxx next-hop-self
 neighbor xxx.xxx.xxx.xxx soft-reconfiguration inbound
 neighbor xxx.xxx.xxx.xxx prefix-list MyNET out
 network xxx.xxx.xxx.xxx/xx
 exit-address-family

ip prefix-list MyNET seq 5 permit xxx.xxx.xxx.xxx/xx
ip prefix-list MyNET seq 10 deny any
line vty

 Mam jeste otazku, zda je mozne, aby ta ztratovost byla zpusobena
 treba chybou u naseho ISP, zda to muze nejak ovlivnit zapnuti bgp u
 nas.

 A ještě podotazka, da se nejak zjistit skutecna vytizenost
 procesoru? Top i systat mi ukazuji 100% idle, ale nekde se ten
 routing provadet musi.

 Diky Radek

--
S pozdravem,