Re: Vypalování

Kaminar Kaminar at seznam.cz
Tue Mar 4 10:04:16 CET 2008

> 	Vypalovani ma, zjednodusene receno, dve casti - priprava dat (image) k
> vypaleni a vlastni vypaleni. Ty mas, zda se, problem s tim druhym.

Ano, problem je v tom samotnem vypalovani. Casto jsem zkousel vypalit uz
vytvoreny image.

> 	To muze byt bud' chyba vypalovaciho programu, systemu nebo konkretni
> hardwarove konfigurace. Ty musis poznat, co z toho ej tvuj pripad. Zacni
> tim, ze data zkusis vypalit jinym softwarem nez je xcdroast

Zkousel jsem xcdroast i k3b, ale vzhledem k tomu, ze to jsou jen GUI pro cdrecord,
tak na nich asi moc nezalezi.

> 	Vypalovaci softwaru se deli do dvou typu - ty, tkere si primo ovladaji
> mechaniku sami a druhe, ktere zapis nechavaji na jadru, ktere ma nektere
> potrebne funkce primo v ovladaci.
>
> 	xcdroast vypada na "aplikacni typ" takze zkusit burncd, ktere je
> "jadrove". Nebo zkusit nejaky jiny "aplikacni" vypalovaci software,
> samozrejem dostatecne jiny - to jest nikoli zalozeny na libscg.

Burncd jsem nezkousel, takze to vyzkousim a uvidim.

> 	Muzes take zkusit jinou metodu zapisu nez SAO. Nejmene problemu by melo
> byt s TAO.

Zkousel jsem ruzne druhy zapisu a nic to neresilo.

> 	Specialne RW media a smazane metodou "quick" jsou s nekterymi
> zapisovymi mody problematicke - takze RW media mazat zasadne "full".

CD-RW media pouzivam pomerne casto a vzdy jsem je mazal pouze metodou
"quick" a nikdy jsem s tim nemel problem. Ted ale mluvim o vypalovani pod
Windows. Pod FreeBSD jsem jeste zadne CD/DVD nevypalil bez problemu. :-)

> (ultra-dma/32)) Fru 0x0
>

> 	No a to je dalsi mozny problem - DMA pristup. Vypnout (loader.conf:
> hw.ata.atapi_dma="0")

Vyzkousim. Ale ma to vliv, pokud neprimo pouzivam "cdrtools", ktere komunikuji
s SCSI (tedy pres emulaci pomoci atapicam)?

Staci vypnout "hw.ata.atapi_dma" pri spustenem OS (pomoci sysctl) nebo je
nutne restartovat OS?

Karel