Vypalování

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Mar 3 20:12:11 CET 2008

Kaminar napsal/wrote, On 03/03/08 19:49:
> potreboval bych poradit s vypalovanim pod FreeBSD.

	Vypalovani ma, zjednodusene receno, dve casti - priprava dat (image) k
vypaleni a vlastni vypaleni. Ty mas, zda se, problem s tim druhym.

	To muze byt bud' chyba vypalovaciho programu, systemu nebo konkretni
hardwarove konfigurace. Ty musis poznat, co z toho ej tvuj pripad. Zacni
tim, ze data zkusis vypalit jinym softwarem nez je xcdroast

	Vypalovaci softwaru se deli do dvou typu - ty, tkere si primo ovladaji
mechaniku sami a druhe, ktere zapis nechavaji na jadru, ktere ma nektere
potrebne funkce primo v ovladaci.

	xcdroast vypada na "aplikacni typ" takze zkusit burncd, ktere je
"jadrove". Nebo zkusit nejaky jiny "aplikacni" vypalovaci software,
samozrejem dostatecne jiny - to jest nikoli zalozeny na libscg.

	Muzes take zkusit jinou metodu zapisu nez SAO. Nejmene problemu by melo
byt s TAO.

	Specialne RW media a smazane metodou "quick" jsou s nekterymi
zapisovymi mody problematicke - takze RW media mazat zasadne "full".

> Sense Code: 0x08 Qual 0x03 (logical unit communication crc error (ultra-dma/32)) Fru 0x0

	No a to je dalsi mozny problem - DMA pristup. Vypnout (loader.conf:
hw.ata.atapi_dma="0")

	Neco z toho by ti pomoci mohlo. ja s vypalovanim zadny vazny problem
nemam a to tu mam Plextora a Liteon, pred nimz tu byla Yamaha. Jen jsem
musel vypnout DMA. je pravda, ze nevypaluji zadne sofistikovane projekty
- v zasade si pres mkisofs vyrobim ISO image a to pak vypalim pomoci
burncd ...