openvpn a routovani do vnitrni site

Jaroslav Votruba jaroslav.votruba at keytec.cz
Mon Mar 3 14:34:59 CET 2008

> 	Nejsem si jisty, ze vim o cem mluvis - a dokonce si nejsem jisty,
> jestli ty.
>
> 	Pred-prvni otazka je, proc ti vlastne ten tunel bezi na nejake stanici
> (jeste ke vsemu Windowsi, ktera se obcas vypina) a nikoliv na routeru.
>
> 	A ted prvni otazka k te konfiguraci - nejsem si jisty, ze rozumim
> adresnimu schematu site, kterou tam mas vymyslenou. Tunel od OpenVPN je
> jeden (pseudo)interface, ostatni pocitace vnitrni site jsou napojene na
> ethernetu - takze dve sitovky. Mezi nimi uz se tedy musi routovat nebo
> [...]

asi jsme se nepochopili

stanice doma (klient vpn) --> internet --> server(router) s bsd ( vpn
server 10.0.1.1 ,ip vnitrni site 192.168.0.1) --> stanice win (vpn
klient, tap 10.0.1.2, IP vnitrni site 192.168.0.100)

potud to funguje ,pokud se takto pokusim pripojit na dalsi vnitrni
stanici za serverem -stanice win ( IP vnitrni site 192.168.0.15) z
domova ,tak po spusteni vpn klienta na domaci stanici zadam do vnc ip
192.168.0.15- a jsem tam

pokud stanici ve vnitrni siti odpojim vpnklienta tak vyse uvedeny
priklad nefunguje. pritom na serveru vpn server stále bezi. Proto jsem
rikal,ze ta stanice s klientem uvnitr routuje( bridguje) dale. Ale tohle
by mel delat ten server ,ne?

našel jsem ještě v dokumentaci openvpn následující , ale nejsem si
jistej jestli by to mělo nějakej vliv. přeložit si to dovedu, ale nějak
mi to nedoklapává

# Configure server mode for ethernet bridging.
# You must first use your OS's bridging capability
# to bridge the TAP interface with the ethernet
# NIC interface. Then you must manually set the
# IP/netmask on the bridge interface, here we
# assume 10.8.0.4/255.255.255.0. Finally we
# must set aside an IP range in this subnet
# (start=10.8.0.50 end=10.8.0.100) to allocate
# to connecting clients. Leave this line commented
# out unless you are ethernet bridging.
;server-bridge 10.8.0.4 255.255.255.0 10.8.0.50 10.8.0.100