IPFW omezeni sluzeb z inetu

Petr Bezděk freebsd at ada-net.cz
Tue Feb 26 14:54:23 CET 2008

Cizek.Milan napsal(a):

> A pomuzu si? Dle meho je to stejna varianta, jen presunuta nekam jinam.

Logika se presouva na prvni stroj, ktery je dostupny z internetu -
potecionalniho utocnika odriznes na prvnim moznem miste a nepustis ho
vubec do vnitrni site (jen na povolene sluzby). Na vnitrnim stroji uz
nemusis (ale muzes) rozlisovat, zda jde o vnitrni nebo vnejsi provoz.

> Ano, je to tak, povoleni dalsich portu (pru PureFTPd 49152-65535) pomohlo a vse funguje. Chci se ale zeptat, da se nejak docilit toho, aby se pro nmap tvarili tyto porty jako neviditelne, resp. aby si nmap vubec nevsiml, ze tam je neco navic k dispozici? Neni mi jasne jak to pozna, ty porty otevrene nejsou, nic na nich nenasloucha...

> [...]

Sve uz k tomu napsal Dan, pokud i tak chces dosahnout konfigurace, abys
neodpovidal na komunikaci na portech, kde nic neposloucha - podivej se
na sysctl net.inet.(tcp|udp).blackhole (viz blackhole(4)).

--
Mgr. Petr Bezděk
email: pbezdek at ada-net.cz
web: www.ada-net.cz