FreeBSD ako bootovaci zalohovaci system

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Feb 21 10:31:56 CET 2008

Jozef Drahovsky wrote:

> Potrebujem zalohovat particie inych systemov (napr NTFS vista ap)
> mam odskusane, ze ak pripojim externy disk do pocitaca s FreeBSD
> to ide napriklad cez  dd if=/dev/particia of=/ExternyUsbDisk/subor.par
> tam aj opacne.
> Ma to sice hacik ze subor.par je rovnako velky ako cela particia
> a nie len  vyznamne data. Pricom  subor.par sa da skomprimovat napr gzip.
>
> Mam predstavu spravit bootovaci USB kluc alebo bootovaci externy USB disk,
> ktory by som pripojil k pc, bootl z neho a zaarchivoval alebo obnovil
> vybranu particiu.

> [...]

Myslim, ze pokud to bude externi harddisk, pak neni potreba na tom
bootovani vymyslet nic sloziteho a bude stacit ten system zkratka
nainstalovat na externi HDD.
Ja mam FreeBSD rozbehane i na USB flashdisku (instalator, abych mohl
instalovat na serverech bez CD-ROM) a tam jsem jeste pouzil GRUB,
protoze FreeBSD bootloader si nerozumi s nekterymi servery a skonci
chybou BTX halted atd.

A co se tyce filesystemu, tak tam u FreeBSD podle me moc na vyber neni a
pokud je pozadavkem moznost ukladat velke soubory, pak jedine UFS.

Zalohovani jednotlivych filesystemu bych resil ruzne. UFS bych asi resil
pres dump, u ostatnich patrne pres to dd, nebo se jeste podivat, jak
funguje g4u (ghost 4 unix), uz si presne nepamatuju, jak pracuje.

Mirek