Omezeni vyuziti prikazu "su -"

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Wed Feb 20 15:54:10 CET 2008

Miroslav Chlastak napsal(a):
> Zdravim,
>
>    zkousim nastavit /etc/pam.d/su tak, aby
> mohl prikaz "su -" vyuzit pouze uzivatel, ktery je clenem skupiny wheel nebo
> trusted.

Bud nechapu otazku nebo jsem mimo misu nejak jinak.
Tohle je snad defaultni chovani systemu, ne?
Tedy ja alespon nikd ydo niceho nezasahoval a standardne se mi system
chova vzdy tak, ze su na roota ma pravo provest pouze a jen clen skupiny
wheel - tedy skupiny s GID 0 - a to pouze po zadani hesla. Nikdy se mi
nestalo to, ze bych se prepnul na roota bez nutnosti hesla a nikdy se mi
nepodarilo udelat su - kdyz jsem nebyl clenem wheel.
Takze co jsem tady prehlidnul?

Zbynek