HDD a stand by rezim

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Feb 18 12:21:21 CET 2008

Jaroslav Votruba wrote:

> asi ne kdyz s tim kolegove hlasi problemy. Nebo alespon ne tak ,jak by
> si vsichni predstavovali.

	Tezko rict, kdyz neni jasne, co si vsichni, nebo alespon kolegove,
predstavuji. Moje zkusenost s tim je v zasade kladna, samozrejme, jen
kdyz se to pouziva k tomu, k cemu to bylo navrzeno.

	Typicke problemy nastavaji v RAIDech, jak softwarovych tak
hardwarovych, protoze pro disky v podobnych sestavach tato funkce
navrzena nebyla, ci spis obracene - vetsina RAID softwaru a hardwaru
nepocita s tim, ze by disky do nich zapojene byly uspavany.

	Moc to ale nepouzivam. Obecne se soudi, ze disku caste spinani prilis
nesvedci. Misto toho tu mam WD disk, ktery pri nezajmu o data snizi
otacky (a tim spotrebu), ale nezastavuje. Navic tim odpadaji i pripadne
potize s prodlevou pri nabehu, protoze on data podava hned - akoratze,
nez se zase roztoci, trochu pomaleji.