HDD a stand by rezim

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Feb 18 10:19:24 CET 2008

Jaroslav Votruba napsal/wrote, On 02/18/08 07:48:

> mozna jsem to spatne pochopil,ale ataidle by mel automaticky zastavit
> disky po nejakake dobe kdy disk neni pouzivan a naopak je roztocit
> pripotrebe dat.

	Ciste pro presnost - ataidle vyuziva toho, ze zastavovat plotny za
nejakou dobu pote, co byly naposled potreba data a znovu je roztocit pri
jejich potrebe je schopnost, kterou ma samotny disk. Dneska uz takrka
bez vyjimky. ATAIDLE jen tuto schopnost uvnitr disku konfiguruje.

	CO se tyce scriptu,k to asi lepe odpovi jeho autor, nicmene, vypada to,
ze ten je urcen pro situace, kdy vis, kdy s nejakym diskem potrebujes
pracovat - napriklad jde o disk pro zalohy, ktery potrebujes jen kdyZ
vytvaris zalohu. Pro disky, kde nevis, zda je potrebujes, vhodny neni -
stejne tak jako pro disk systemovy (coz je dostatecne videt z toho, ze
script disk umountuje).