Sun Fire X2100 M2 a nefunkcni LOM

David_Pasek at Dell.com David_Pasek at Dell.com
Wed Feb 13 11:00:41 CET 2008

Ahoj,
z pohledu jednoho z nejvetsich hardwarovych vyrobcu (DELL) musim dat
terminologicky za pravdu Danovi. Alespon u nas znamenaji jednotlive
zkratky toto

LOM = Lan on Motherboard

Out-of-band-management je dneska standardizovan protokolem IPMI 2.0,
ktery se standardne pouziva pres sdilenou NIC a je napojen na BMC
(Baseboard management controller), ktery resi alerting ze senzoru na
motherboardu a zakladni hardwarovy management. Co ja vim, tak IPMI
standard zatim neresi funkcionalitu remote console a remote virtualnich
medii (KVM funkcionallita) a proto napr. DELL pouziva ve spojeni s IPMI
i proprietarni kartu pro management DRAC, ktera ma v sobe prave
distribuci linuxu, web server, apod. BMC a DRAC je interne integrovano.

HP vzdy nazyvalo out-of-band management jako Light-out-management, a
proto mozna to zmateni se zkratkou LOM.

Jinak Dane, musim ti rict, ze i v desktopech uz se prosazuje Out-of-band
management. Platforma se jmenuje Intel vPro
http://en.wikipedia.org/wiki/VPro a deje se tak pres sdilenou sitovku
;-) Takze tam je mozno ocekavat problemy s integraci s 802.1x
autentikaci.

Jinak ja zatim vsem mym zakaznikum doporucuji separatni kartu (DRAC) pro
out-of-band management. Je to za relativne par korun systemove reseni
pro management servrovny/datoveho centra.

David.
--
David Pasek, Solution Architect (Virtualization & Consolidation)
DELL Czech Republic - GICS - Global Infrastructure Consulting Services