HDD a stand by rezim

freebsdML freebsdML at quasan.com
Wed Feb 6 16:57:43 CET 2008

ataidle uz nejakej ten cas pouzivam a ma par chyb...presto svou praci
udela. V podstate se jedna o to, ze mam nekolik sata hdd, ktery
nepotrebuju aby jeli porad, ale jen kdyz z nich chci data...parkrat za
mesic. Pointa je, ze po uspani hdd v modu standby tj. plotny se
prestanou otacet a cteci hlavicky se zaparkuji coz je nejuspornejsi mod,
se disky jaksi nechcou probudit. Podarilo se mi, ale najit flignu jak je
donutit ke spolupraci...prekvapive je to smartctl utilitka na kontrolu
stavu disku skrze s.m.a.r.t. Prakticky to vypada nejak takhle:

Vypnuti:

#!/bin/sh

/sbin/umount /mnt/ad8
/sbin/umount /mnt/ad10
/sbin/umount /mnt/ad12
/sbin/umount /mnt/ad14

/usr/local/sbin/ataidle -s 4 0
/usr/local/sbin/ataidle -s 5 0
/usr/local/sbin/ataidle -s 6 0
/usr/local/sbin/ataidle -s 7 0

Oziveni:

#!/bin/sh

# skript pro pripojeni HDD

/usr/local/sbin/smartctl -a /dev/ad8
/usr/local/sbin/smartctl -a /dev/ad10
/usr/local/sbin/smartctl -a /dev/ad12
/usr/local/sbin/smartctl -a /dev/ad14

/sbin/mount /mnt/ad8
/sbin/mount /mnt/ad10
/sbin/mount /mnt/ad12
/sbin/mount /mnt/ad14

Jak videt je to velmi jednoduche a snadno se to da zaclenit do
zalohovaciho skritpu. Pri vetsim poctu disku je uspora znacna...u
jednoho je to diskutabilni. Je samozrejme potreba si davat pozor...neni
dobre tohle delat X krat za den. Pocet start/stop count tak zacne po
urcite dobe povazlive narustat az motorek disku jednou vypovi sluzbu a
plotny zkratka neroztoci. Ale jednou za den by to problem byt skutecne
nemel, protoze to svym zpusobem simuluje bezne denni pouzivani - zapnuti pc.

Jake Sisco