prosim o pomoc s DNS

Jaroslav Votruba jaroslav.votruba at keytec.cz
Tue Feb 5 13:05:42 CET 2008

> 	V 6.3-RELEASE ten script spoustet neni treba. Vse je hotovo uz pri
> instalaci.

test63# named -v
BIND 9.3.4-P1

bsd 6,3 -omlouvam se

> 	Jak tak na to koukam, tak pocet { zavorek a } zavorek neni shodny.
> Zrejme tam mas nekde napsane neco jineho, nez chces.
>
> 					Dan

jj ,bylo to tak a jeste byli nektere volby  ve spatne sekce

takhle to jiz nerve

options {
        directory       "/etc/namedb";
#    cesta k adresari se zon. soubory
        pid-file        "/var/run/named/pid";
        dump-file       "/var/dump/named_dump.db";
#    kde lezi pripadny dump DB
        statistics-file "/var/stats/named.stats";
#    kde lezi statistiky

        listen-on       { 127.0.0.1; }
;                                  # kde posloucha
        allow-recursion { 127.0.0.1/8; 192.168.0.0/24; };
#    povoluje rekurzivni dotazy pouze pro sit 192.168.0.0/24
-nezapomenout na 127.0.0
        allow-transfer { "none"; };
#    zakazujeme vsem prenos zonovych souboru od naseho serveru
        version "no name";
#    zamaskuje verzi serveru
};
        zone "." { type hint; file "named.root"; };
#soubor se zonovymi servery
        include "/etc/namedb/rndc.key";
# cesta k podpisovemu  klici

 jeste jeden dotaz
na linuxu jsem mival v configu neco jako tohle

  #   zona pro local domenu

zone "localdomain" IN {
    type master;
    file "localdomain.zone";
    allow-update { none; };
};

ale nelibi se mi milionsest souboru v adresari ktere stejne nikdy menit
nebudu. Je mozne misto radky
file "localdomain.zone";

vlozit primo do konfigu obsah toho souboru? Fungovalo by to takhle?

zone "localdomain" IN {
    type master;
  $TTL    86400
@        IN SOA    localhost root (