HDD a stand by rezim

Marian Cerny jojo at matfyz.cz
Sun Feb 3 19:29:31 CET 2008

On 2008-02-03 15:04 +0100, Miroslav Cani wrote:
> chcel by som sa opytat ci niekto niekedy neriesil Stand by rezim pri HDD(SATA).
> Na zalohovanie vacsieho mnozstva dat pouzivam HDD. Zaloha prebieha kazdych 24h.
> Ten backup HDD nesluzi na nic ine a tak 99.9% casu sa na neho nepristupuje a tak ma napadlo to nejakym sposobom osetrit(ak to ma zmysel).
> Na webe toho az tak vela nie je a ak ano, tak je to ohladom ATA tozhrania -> v  "ports" existuje utilita ATAIDLE.
> Otazkou je, ci existuje podobne alebo ine riesenie na "vypnutie" SATA disku. (ak to ma zmysel)
> (FBSD 6.2)

ataidle by malo fungovat aj na SATA diskoch. Osobne to ale pouzivam iba
pri zalohovani na PATA disk. Skusil som to teraz vzdialene na jednom
stroji so SATA diskami a uspalo ich to kvalitne... uz sa nezobudili :-D.
(Server uz nejako neodpoveda. Uspal som naraz oba disky v gmirrore - asi
to nebol dobry napad ;-))

Marian