Upozorneni na novy mail - Postfix

Jaroslav Juha juha at juhacr.net
Thu Jan 31 12:49:35 CET 2008

Zdravim vsechny,

mam nasledujici problem - dlouhou dobu pouzivam na svem systemu Postfix a
ASSP - Anti Spam Smtp Proxy pro veskerou postu momentalne na FreeBSD 6.2.
Konkretne vyuzivam v
Postfixu hostingu vice virtualnich domen se systemovymi ucty a jiz dlouho
premyslim o moznosti nastaveni upozorneni SMSkou na mobil, pokud danemu
uzivateli prijde novy e-mail. Mym cilem je poslat do patricne uzivatelovy
schranky na
t-zones nebo Vodafonemail nebo necem podobnem kratky e-mail jen s kratkym
textem typu " Mate novy mail". Dana schranka u operatora, jak vsichni
vime, se pak jiz postara o doruceni SMS. Jde mi ale prave o to odeslani
upozorneni - vzhledem k povaze organizace uzivatelu by se mi jevily jako
vhodne soubory .forward, nicmene zde nedokazu preposlat mail tak, aby
neobsahoval prilohu (a s prilohou nelze, protoze napr. schranka na t-zones
ma kapacitu, tusim 10 MB). Druha varianta, ktera me napadla je dorucovani
do prikazu primo v Postfixu a zde pomoci vhodneho skriptu resit nejakym
zpusobem dalsi akce, ale v teto oblasti mam, bohuzel, pramalo zkusenosti.

Chtel bych se proto zeptat, zda nema nekdo nejaky dalsi navrh na mozne
reseni, event. nejaky funkcni skript, ci proste jen nejaky dobry napad...

Predem diky

Jarda