script na precislovani uzivatelu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Jan 31 11:06:58 CET 2008

Radim Kolar napsal/wrote, On 01/31/08 10:14:
> username newid
> ============
> jkolpo23 2312
>
> a on zmeni id uzivatele v passwd ale i u souboru na disku? pokud mozno
> aby umel zmenit id
> par tisic useru bez toho aby ten disk prochazel tisickrat.

	Ruznych metod me napada spousta, nicmene, nejde nahodou problem dost
zjednodusit ? Nikdy jsme tedy neprovadel takhle masivni precislovani,
vzdycky, kdyz uz, tak jen pro par lidi, ael obvykle to delam tak, ze
vyslovim predpoklad, ze co ej v domovskem adresari daneho uzivatele, to
je jeho. Dale je jeho /var/mail/${NAME}

	Takze precisluju uzivatelel a zmenim, vlastnika u souboru v jejich
adresari a postovni INBOX.

	Pak FINDem prohledam disk na -nouser a tech par souboru (a kdyz
zignoruju /tmp tak byva seznam typicky zcela prazdny) doresim rucne ...

	Predpokladam, ze mnoziny starych a novych ID jsou disjunktni.

	Pokdu se rozhodnes si ti nezjednodusit a budes to delat poctive,
zakladni idea je jasna - disk projit jen dvakrat. Jednou sesbirat
vlastniky, podruhe je zmenit.