Sitova pruchodnost

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Jan 31 03:36:48 CET 2008

Dan Lukes wrote:

> 	V serverovne ale asi nemas zadny vazny duvod uvazovat o ITX.

Chtel jsem jen vedet, jak je to s vykonem ITX a s potrebnym vykonem pro
tento typ "sluzby". Ted uz to vim a ITX tedy z toho vynechavam :)

[...]

> 	Konfigurace jadra - nejde jen o polling, ale take o hodnotu HZ, ale i
> dalsi volitelen komponenty - IPSEC, MAC.

IPSEC a podobne veci bych vynechal, jednalo by o stroj, jehoz v podstate
jedinou ulohou by bylo omezovani maximalniho datoveho toku pro
jednotlive stroje za nim.

Polling jsem pouzil na nekolika strojich v dobe FreeBSD 6.0, kde byl
nejaky problem s bge ovladacem a s pollingem se to zkratak chovalo lip,
ale jinak jsem posledni dobou o pollingu necetl nic dobreho, respektive
vysledky nejakych sitovych testu neprokazali jeho lepsi propustnost
oproti driveru bez pollingu. (alespon ne u bge / em co jsem videl v net@
mailinglistu pred casem)

[...]

> 	Ano, to rozhoduje. A take jaka data (pocet paketu).

> 	Aha - tak to si asi v pojmu router moc nerozumime. Routing a NAT jsou
> dve ruzne a do znacne miry nezavisle veci. Na routeru nemusi bezet NAT a
> k NATovani nepotrebuju router.

Tim jsem nemyslel, ze planuji NATovat neco v serverovne, ale ze jediny
stroj, skrz ktery protekaji packety pres dve sitovky je ten, co mam doma
jako stary vyvojovy server, mimochodem slouzici i jako NAT - to uz
zkratka bylo mimo puvodni tema :)

[...]
> 	Obavam se, ze ve hre je prilis mnoho promennych, abys mohl dostat
> odpoved, kde by se chyba odhadu neprevysovala velikosti odhadu ...

Ty mas tusim na starost dost stroju v pozici nejakeho routeru atp.,
takze abych ty promenne proskrtal... muzes treba uvest nejaky priklad
konkretniho HW s nejakym typem provozu, abych mel predstavu o potrebnem
vykonu pro takovy provoz?

Zatim jsem si z uvedenych faktu nedokazal udelat obrazek, jestli pro
takovy stroj, ktery ma "jen" omezovat traffic pro stroje za nim, bude
stacit rekneme bezny stroj ala PIII 1GHz, nebo PIV 3GHz, nebo je na to
uz potreba dokonce vicejadrovy stroj soucasne vykonove spicky (toho, co
je dnes bezne na trhu).

Zkusim tedy dotaz nejak jasne formulovat pro nejakou modelovou situaci
(a je to vazne jen modelova situace, ze me tohle tema zajima, ne ze to
ted planuju postavit a zprovoznit :]):
Rekneme, ze za tenhle "dotazovany stroj" chci umistit 20 stroju, kde 5 z
nich slouzi prevazne pro vydavani velkych souboru pres http protokol (at
uz to jsou downloady programu, nebo streamy flash videa / audia). Tyhle
stroje budou napriklad pozadovat 400Mbps + 200Mbps + 100Mbps + 50Mbps +
50Mbps. Zbyvajicich 15 stroju budou bezne webservery a mailservery, kde
se datove toky pohybuji spise v jednotkach Mbps.
Dotazovany stroj by mel byt schopen zajistit vyssi prioritu packetu pro
tech 15 mene narocnych stroju, zaroven pro tyto stroje neni potreba
nijak limitovat maximalni prenosovou rychlost a pouze pro tech 5 vyse
zminenych stroju by se mel ridit maximalni tok dat.

Je takhle formulovany dotaz uz dostatecne specificky na to, aby ho nekdo
z pritomnych dokazal napriklad prirovnat k nejakemu stroji, ktery ma v
provozu a rict "na tohle bude stacit takovy a makovy stroj"?

Mirek