ITX stroj --> Re: nepristupnost stroje

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Jan 31 01:12:21 CET 2008

Jiri Calda wrote:

> Jako router domu ano.

> Ne, to doslo k omylu k cemu to ma slouzit. Tohle opravdu jako router do
> teto site nepatri. I kdyz by vse bylo super, tak to ma jen PCI sbernici
> a skrze tu proste vic jak 300-400 Mbps neprojde, kdyz musi ty data k CPU..
> Na druhou stranu, kdyz se ty pocitace bavi mezi sebou ve stovkach Mbps,
> proc via router? Ty by se meli pokud mozno bavit naprimo. A pokud
> disponujes pripojkou GE ven, tak to mas preci na jine zelezo. My
> provozujeme nase site s GE pripojkama dovnitr i ven a vic jak tisicem
> [...]

No on ten GE dneska neni zas tak draha zalezitost (nekde v serverovne,
ne to dotahnout domu / do firmy) a resim tuhle otazku zatim jen ciste
teoreticky. Jde prave o to, ze za tim routerem by melo byt par stroju
(co se do jednoho racku vejde ;]). A tam by se mi treba prave libilo mit
moznost pro jednotlive stroje v tom racku povolit nejake urcite maximum
toho, na kolik muzou vytizit tu GE linku. Ze to nebude tak uplne
jednoduche jsem ocekaval, ale kdyz uz tu bylo tema ITX, tak jsem se zeptal.

Takze dokazal by mi nekdo rict, co presne urcuje to zatizeni takovehoto
routeru? Ze teda pres PCI nedostanu vic nez 300-400Mbps uz vim, ale jak
moc tu zatez ovlivnuje to, kolik serveru v je v racku (za routerem) a
kolik klientu se na ne pripojuje a kolik dat tam ma protekat?
V tehle oblasti nemam zadne zkusenosti, zatim mam freebsd vsude jako
webserver / mailserver, ale jako "router" (NAT) jen doma stare PC s
FreeBSD 4.11 ;)
Jaky HW by na to tedy byl potreba? Pomuze v tomhle pripade nejak SMP a
vice jader? Je tohle narocne na RAM? (at uz to tedy bude PF ALTQ, nebo
IPFW dummynet)

Mirek