nepristupnost stroje

Roman Divacky rdivacky at freebsd.org
Wed Jan 30 12:41:52 CET 2008

On Wed, Jan 30, 2008 at 11:28:19AM +0100, Jozef Babjak wrote:

>   ^-- Zabezpecit, aby sa udaje nestratili resp. zostali aspon konzistentne ma
> viacero podmienok, vypnuta cache je len jedna z nich. Tiez som sa raz pokusal
> o takyto "bezpecny storage", ale - ako zvycajne - musel som sa uspokojit
> s kompromisom. V mojom pripade bol pokles vykonnosti pri hw.ata.wc=0
> neakceptovatelny, uspokojivo fungujem so synchronnym mountovanim
> (direktiva 'sync' v /etc/fstab) v kombinacii s vinum mirrorom (system je
> FreeBSD 4.11).

co ja vim tak problem neni v te write cachi ale v tom ze ata (nevim jestli i sata)
proste lzou ze data jsou uz na disku. kvuli benchmarkum etc.

nejake cachovani je tam VZDYCKY, vzdy je tam nejaky buffer aby se dala zapsat
treba cela stopa na disk etc. a v tom je rpave ten problem - disk rekne ze data
jsou na "disku" (=povrchu) ale jsou poze v tom bufferu

obvykle se to da potlacit tim ze se vypne ta cache cimz se snizi ta sance z treba
1:2 na 1:200, coz se da povazovat za "reseni"

scsi disky tento problem (bez ohledu na cachovani) nemaji