v 6,3 a samba3-pomala-mozne reseni

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sun Jan 27 11:54:51 CET 2008

Jan Dusatko wrote:
[...]

> Ja pro reseni pouzivam http://us1.samba.org/samba/docs/Samba3-HOWTO.pdf
>
> Ruzne rady, ktere jsem na toto tema nasel jsou:
> 1) nastavit sysctl net.inet.tcp.delayed_ack=0
> 2) nastavit jako minimální parametry v smb.conf
>    socket options = TCP_NODELAY SO_SNDBUF=16384 SO_RCVBUF=16384
> 3) pridat do smb.conf
>    oplocks = no
>    level2 oplocks = no
> 4) jiné nastaveni v smb.conf je
>    max xmit = 65535
>    socket options = IPTOS_LOWDELAY TCP_NODELAY SO_SNDBUF=65535
> SO_RCVBUF=65535 SO_KEEPALIVE

> [...]

Z vyse uvedenych moznosti jsem ted vyzkousel v podstate vsechny v
ruznych kombinacich a jedine, co u me zafungovalo pozitivne, bylo nastaveni
socket options = TCP_NODELAY SO_SNDBUF=16384 SO_RCVBUF=16384

Puvodne jsem tam mel totiz tyto buffery nastavene na 8k (stejne jako na
stare verzi s FreeBSD 4.11) a to zpusobuje ono zpomaleni pri cteni (i
kdyz na fbsd 4.11 to cteni beha i s 8k buffery dobre).
V podstate se ale samba-3.0.28,1 chova stejne 'dobre' i kdyz tam socket
options vubec nenastavim (takze moje hloupost je to, ze jsem tam mel
nastaveny mensi buffer - zkopirovany konfigurak ze 4.11)

V soucasnosti jsou cisla nasledujici:
samba-3.0.28,1	[FreeBSD 7.0-BETA4]
read  0:55 min
write 0:46 min

ftpd	[FreeBSD 7.0-BETA4]
read  0:42 min
write 0:41 min

Oboje plati opet pro prenos jednoho souboru o velikosti 405MB

Ostatni pokusy o tuning nevedly bud k zadnemu zlepseni, nebo k mirnemu
zhorseni.

K dalsimu testovani bych uz patrne musel na obou stranach pouzit lepsi
sitovky, nez vr0: <VIA VT6102 Rhine II 10/100BaseTX>.

Mirek