v 6,3 a samba3-pomala-mozne reseni

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sat Jan 26 23:49:17 CET 2008

jaroslav votruba wrote:

> vcera jsem si doma hral se sambou. Nemoh jsem se na ni dostat (nemel
> jsem na firewallu povoleny porty udp pro netbios :-))   ) a nez jsem
> prisel na to kde je zakopanej pes
>  tak jsem zkousel runy nastaveni konfiguraku , pak i pres make config
> zkompilovat s ruznyma soucastma. Vypnul jsem pritom CUPS  a pak si
> uvedomil, ze nemam v richtiku ten firewall, ale CUPS jsem uz nezapinal
> protoze jej nepouzivam. A samba ted lita jak strhana. Podle velikosti
> souboru je rychlost 15 000 -30 000 kbps. Je teda mozny , ze tu sambu
> [...]

Tak bohuzel nemuzu potvrdit zadne zlepseni. Na testovacim stroji s
FreeBSD 7.0 jsem zkusil nejprve upgrade ze samba-3.0.26a_1,1 na
samba-3.0.28,1, ale rychlost se nezlepsila, pak jsem zkusil v options
dialogu vyhodit postupne cups, acl i quoty, ale porad je to stejne pomale.

V mem pripade je to tak, ze je cteni ze samby trikrat pomalejsi nez zapis.
Testoval jsem prenos jednoho 405MB velkeho souboru (mpg).
Na zaver jsem testoval i starou verzi samby na domacim 'serveru' s
FreeBSD 4.11, zapis i cteni probiha stejnou rychlosti a vysledkem tedy
je, ze ta stara verze samby na fbsd 4.11 funguje rychleji, nez novejsi
samba an fbsd 7.

Konkretni cisla jsou zde (testy jsem moc neopakoval, nema to smysl,
rozptyl hodnot tam zkratka nejaky je, ale vzdy je cteni trikrat
pomalejsi, nez zapis)

samba-3.0.26a_1,1	[FreeBSD 7.0-BETA4]
read  3:00 min
write 1:04 min

samba-3.0.28,1	[FreeBSD 7.0-BETA4]
read  3:23 min
write 1:01 min

samba-3.0.28,1 - without cups	[FreeBSD 7.0-BETA4]
read  2:54 min
read  3:30 min
write 1:10 min

samba-3.0.28,1 - without cups, acl, quota	[FreeBSD 7.0-BETA4]
read  3:04 min
write 0:57 min

samba-3.0.23b,1	[FreeBSD 4.11]
read  1:06 min