Sun Fire X2100 M2 a nefunkcni LOM

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Jan 23 01:12:21 CET 2008

Dan Lukes wrote:

> 	Jestlize je resenim update BIOSu, jak tu kdosi psal, tak by okolo toho
> zadne velke diskuse k nalezeni byt nemusely ...

Update BIOSu / LOM firmware jsem provedl na posledni verzi, kterou jsem
na webu Sunu nasel - CD 1.5, sice se tim komplet zmenilo webove GUI a uz
plne funguje i v Mozille (ne jen v MSIE), ale problem pokracuje dal -
jakmile pri bootu FreeBSD sahne na bge, je konec.

Posledni hlaska, kterou jeste v te vzdalene konzoli vidim, je detekce
bge0 (management by mel byt na bge1) - ovsem je to jeden dualni chip,
pouzivajici ten jeden port jako sdileny nejakou uzasnou technologii s
mnoha nazvy "IPMI/ASF/UMP".
O ASF je zminka jak v if_bge tak if_bce (taky Broadcom, ale jiny model),
ovsem patrne je to jeste neco jineho / jinak fungujiciho, nez to UMP v
tomto pripade. (jako o UMP se o tom mluvi v dokumentaci Sunu
http://www.sun.com/servers/x64/x2200/X2100-X2200ArchWP.pdf )

A i kdyz jsou ovladace pro ty nVidia sitovky v 7.0, tak jim zkratka
neverim na tolik, abych z jadra uplne vyhodil podporu bge a pouzival nfe
pro bezny sitovy provoz.

Mirek