Sun Fire X2100 M2 a nefunkcni LOM

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Jan 22 18:55:05 CET 2008

Miroslav Lachman napsal/wrote, On 01/22/08 17:25:

> O to jsem se prave pokusil interaktivne (pri spousteni instalatoru) -
> boot menu umoznuje volbu "Escape to loader prompt" a tam jsem zadal
> set hint.bge.1.disabled=1
> set hint.bge.0.disabled=1

	Ta moje odpoved byla trochu zmatena, protoze ja reagoval na neci reakci
- tvuj dopis jsem nevidel, ten mi dorazil se znacnym zpozdenim az dlouho
pote.

	Ale uz jen logickou uvahou - na rozdil od ISA, kde se nejdriv "vi"
jakej ovladac a teprve pak se hleda jestli je pritomen hardware, na PCI
je to obracene - a tak v dobe, kdy uz se vi, ze zarizeni je BGE, tak to
uz se musel prislusny ovladac priznat, ze je jeho. A tedy na kartu
nejspis sahnul, aby zjistil, ze je jeho. BGE ovladac je sice v tomhle
ohledu velice nezny, cte jen obecnou konfiguraci, ale kdo vi jak je
vlastne potreba na kartu "sahnout" aby se LOM deaktivoval ...

	Navic soucasti "hint" radku je u "unit" cislo - a to PCI zarizeni
dostane teprve tehdy, kdyz se definitivne prihlasi do systemu (tedy az
behem _attach faze, a to uz je hardware radne osahanej)

	Melo me napadnout, ze tudy to nepujde.

	"Zakazane" zarizeni by se muselo definovat selektorem
(sbernice:cislo_zarizeni[:funkce_v_ramci_zarizeni])

	Projel jsem zdrojaky GREPem a nemyslim, ze tam takovy mechanismus existuje.

	Takze mas smulu, jednotlive zarizeni na PCI zrejme nezakazes.

	Pokud by se LOM-active karta nejak lisila od LOM-inactive karty (me se
tady taky meni device_id ovladace disku, podle toho, jestli v BIOSu
nastavim jestli ma byt "standard" nebo "AHCI") tak by to slo zaridit
relativne snadnou upravou ovladace (proste by LOM-active zarizeni
nepoznaval jako svoje).