kde je analogie linuxoveho /etc/ethers

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Jan 18 11:54:59 CET 2008

Juraj Lutter napsal/wrote, On 01/18/08 10:34:
> 	Len pre informaciu - subor /etc/ethers je konfiguracny subor pre rarpd,
> ktory z neho (podla MAC adresy) oznamuje klientovi IP adresu. Pouziva sa
> pri bootserveroch.

	Tak to je docela pretizeny soubor. Ja ho znam jako L2 obdobu
/etc/hosts. Tedy soubor, ktery slouzi k prevodu jmenneho oznaceni na
adresu (v tomto pripade adresu na druhe vrstve).

	Pouzivaji ho knihovni funkce ether_line(), ether_ntohost() a ether_hoston()

	rarpd udela to, ze prevede L2 adresu (MAC) na jmeno a to prevede na L3
adresu (pricemz pouzije /etc/hosts) - presto bych byl trochu na vazkach
oznacit /etc/ethers za konfiguracni soubor pro rarpd ...