ULE a ZFS na freebsd 7.0

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jan 9 14:43:43 CET 2008

Roman Divacky napsal/wrote, On 01/09/08 13:20:
> nikde zadny CS.
>
> co nechapu? nebo ty?

	Nechce se mi ted prolezat zdrojaky a hledat , kde tam ta call-gate je,
ale dost by me prekvapilo, kdyby tam zadna nebyla.

	Misto hledani po zdrojacich, ktere mi v tomhle pripade pripada dost
narocne, se uchylim k uskoku "logicke uvahy".

	Mame oddelene adresove prostory - uzivatelsky proces nemuze psat do
pameti jadra. Samozrejme, nemuze ani menit opravneni k pameti - to by
psat mohl, jen by si to musel pred tim povolit. Takze to nejde.

	Presto musu nekde existovat okamzik, ve kterem se do te doby
nepristupna pamet jadra zpristupnila respektive - zmeni se pristupova
prava k ni.

	Nanapada me jiny mechanismus, alespon na i386 architekture, ktera by
takove "prepnuti prav" provedla nez task-switch. At uz bude provedeny
formou call-gate nebo TSS interrupt gate.

	Dukaz ve forme odkazu na radek zdrojaku tedy nemam, ale kdybych si mel
vsadit, tak na tebe by to nebylo.