Kontrola paru MAC-IP

Radim Kolar kolar.radim at gmail.com
Wed Jan 9 13:06:23 CET 2008

> Proc? Dejme tomu skola, mame nekolik pomyslnych skupin pocitacu - vedeni
> skoly a dalsi kancelare jako uctarna, vedouci jidelny atd., pak mame
> kabinety s pocitaci ucitelu, nasleduji ucebny a nakonec mame notebooky
> studentu, kterym je umoznen pristup do site. A jde nam o to, aby napr.
> studenti nemohli prilis zatezovat sit na ukor uceben atd., tedy rekneme, ze
> by nejvyssi prioritu provozu melo vedeni, uctarna, zastupci, vedouci
> jidelny, druha prioritni skupina by byly kabinety s ucitelskymi pocitaci,
> pak ucebny a nakonec notebooky studentu...
a neni nejjednodusi proste udelat site podle skupin a ty pak priradit
k VLANum per zasuvka?

Reseni IP/MAC a dokonce i MAC/zasuvka jsem videl v dost ceskych
podnicich a muzu rict ze kdyz nesel pripojeny notas, tak mi v kazdem
podniku ochotne poradili, jak to nastavit. Coz doklada, ze to zvladne
obejit ale uplne kazdy kdo umi pouzivat google.

Otazka je spis proc zamestancum v pripojeni notasu vubec branit,
obvykle si potrebuji neco stahnout ci aktualizovat okna a pokud mu tam
ten nb nepujde tak si to stahne na desktop a vypali (v pracovni dobe
pochopitelne), coz ho ve finale stoji vice casu nez kdyby to udelal na
tom notasu primo. A cena prenesenych dat (2,70 - 3,50Kc/GB) je dnes
fakt uz smesna, pokud tedy vubec platite za prenesena data.

V cem konkretne spociva zvysene bezpecnosti riziko spojene s
pripojenym notasem? Co muze uzivatel delat s notebookem navic oproti
desktopu kde ma lokalni admin prava v XPckach ?